Marka XTB, która intensywnie działa w świecie mieszanych sztuk walki, opublikowała wstępne wyniki finansowe i operacyjne za 2022 rok.
W zeszłym roku Polski fintech XTB postanowił mocno wejść ze swoją marką do świata MMA. XTB w celu umocnienia swojej pozycji rynkowej i rozpoznawalności na świecie współpracuje z utytułowanymi sportowcami, będącymi ambasadorami marki XTB. W lutym 2022 r. wprowadzona została kampania reklamowa z udziałem utytułowanej zawodniczki sportów walki, pierwszej Polki w organizacji UFC oraz mistrzyni w tejże organizacji, jak i trzykrotnej mistrzyni świata w boksie tajskim – Joanny Jędrzejczyk. We wrześniu 2022 r. uruchomiono działania promocyjne z udziałem Conora McGregor, kolejnego ambasadora marki XTB – irlandzkiego zawodnika MMA i byłego mistrza UFC. Twarzą marki XTB został także Jiří Procházka, czeski zawodnik, jeden z czołowych zawodników MMA, były mistrz UFC. XTB rozpoczęło też współpracę z marką KSW i zostało sponsorem tytularnym niektórych wydarzeń polskiej organizacji.
Teraz XTB poinformowało o wstępnych wynikach finansowych za rok 2022. Jak można przeczytać w raporcie rok 2022 był dla XTB kolejnym okresem dynamicznego rozwoju biznesu oraz budowania bazy klienckiej. Wysoka zmienność na rynkach finansowych i towarowych oraz środowisko ujemnych realnych stóp procentowych sprawiły, że handel na instrumentach finansowych stał się mocno atrakcyjny dla wielu inwestorów. W konsekwencji Grupa pozyskała rekordowe 196,9 tys. nowych klientów a liczba aktywnych klientów wzrosła o 35,9% r/r z 190,5 tys. do 258,8 tys. Dynamiczny wzrost operacyjny XTB przy korzystnych uwarunkowaniach rynkowych przełożył się w 2022 r. na rekordowe wyniki finansowe. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 765,7 mln zł wobec 237,8 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody osiągnęły wartość 1 444,2 mln zł (2021 r.: 625,6 mln zł) przy kosztach działalności operacyjnej na poziomie 558,6 mln zł (2021 r.: 348,8 mln zł).
Jak informuje marka XTB, dzięki podjętej współpracy z takimi osobistościami jak Joanna Jędrzejczyk, Conor McGregor czy Jiří Procházka rozpoczęto promocję oferowanych rozwiązań inwestycyjnych, w szczególności przekonując, że inwestowanie w różnego rodzaju aktywa jest dostępne dla każdego.