Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Fortuna w tym roku podpisała również umowę o współpracy z organizacją KSW. Wcześniej największe polska marka MMA działała wspólnie z STS.
Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w wieku 25-34 lat – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia.
Zakłady bukmacherskie, zarówno w wersji stacjonarnej jak i online’owej, to po Lotto i loteriach najpopularniejsza forma gier hazardowych w Polsce, głównie wśród mężczyzn w wieku 25-34 lat. 13% z nich obstawia zakłady online, a 10% w punktach stacjonarnych.
Zdecydowanie najbardziej znani i wybierani wśród bukmacherów są dwaj gracze: STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie.
Najczęściej wybierani bukmacherzy w Polsce:
- STS – 52%
- Fortuna – 51%
- Totolotek – 22%
- forBet – 17%
- Betclic – 16%
- LV Bet – 14%
- eTOTO – 14%
- eWinner – 9%
- Betfan – 8%
- Superbet – 5%
- BetX – 5%
Najczęściej obstawianą dyscypliną sportową jest piłka nożna. Na drugim miejscu znajduje się siatkówka, którą obstawiana jest jednak znacznie rzadziej. Sporty walki nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Najczęściej obstawiane dyscypliny sportowe:
- piłka nożna – 81%
- siatkówka – 35%
- koszykówka – 31%
- piłka ręczna – 25%
- skoki narciarskie – 24%
- tenis ziemny – 24%
- hokej na lodzie – 21%
- żużel – 16%
- tenis stołowy – 11%
- Formuła 1 – 11%
Badanie nt. bukmacherów zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na panelu ePanel.pl w czerwcu, próba N=1021. W badaniu wzięli udział Polacy wieku 18-65 lat, próba była reprezentatywna ze względu na wiek, wykształcenie, region zamieszkania i wielkość miejscowości.
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Badanie Sponsoring Monitor 2019 było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal metodą ankiet internetowych (CAWI). Badanie CATI (N=1507) zostało zrealizowane w trzech falach: maj, wrzesień i grudzień 2019 r. Badanie CAWI (N=3671): było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na: płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania.
źródło: ARC Rynek i Opinia