UFC w Chinach i lokalnych mediach społecznościowych

In Media, Media społecznościowe On

UFC w Chinach i lokalnych mediach społecznościowych

Amerykańska organizacja UFC jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa starała się intensywnie działać na rynku chińskim. W roku 2019 otworzyła w Szanghaju ośrodek treningowo-badawczy, UFC Performance Institute. Miejsce to zostało stworzone po to, aby pomóc w rozwoju zawodników z Chin, ale również całej Azji. Budynek instytutu służy też za główną siedzibę organizacji w Azji. UFC Performance Institute Shanghai posiada salę z miejscami dla widowni, która umożliwia organizacji produkcję i transmisję wydarzeń na żywo. Powierzchnia obiektu wynosi 93 tysiące stóp kwadratowych i jest około trzykrotnie większa niż oryginalny UFC Performance Instytut, który znajduje się w Las Vegas.

W sierpniu tego samego roku UFC pojawiło się z galą UFC Fight Night 157 w Shenzhen. Wówczas to Zhang Weili została pierwszą chińską mistrzynią organizacji.

Tuż przed wybuchem pandemii Zhang pokonała w USA Joannę Jędrzejczyk i obroniła tytuł wagi słomkowej. Jak sama później powiedziała w rozmowie dla ESPN, jej walka okazała się wielkim sukcesem na chińskim rynku.

– Prawie wszystkie główne media zrobiły ze mną wywiady – stwierdziła Zhang – Słyszałam, że w ciągu 24 godzin moja walka z Joanną Jędrzejczyk została w Chinach obejrzana ponad 100 milionów razy. Tak wielu fanów chciało zobaczyć to starcie na żywo w systemie pay-per-view, że padły serwery.

UFC, podobnie jak w innych krajach, kładzie w Chinach duży nacisk na obecność marki w mediach społecznościowych.

Kevin Chang, starszy wiceprezes UFC w regionie Azji i Pacyfiku, powiedział w rozmowie dla serwisu SportsPro:

– Zwracamy szczególną uwagę na trendy w mediach społecznościowych w Chinach. Główny nacisk kładziemy na tworzenie lokalnych treści i dostosowywanie ich do konkretnych potrzeb każdego z medium.

Mediów tych jest całkiem sporo. Na początku tego roku konto UFC zostało uruchomione w serwisie Bilibili, który bywa nazywanym chińskim YouTube’em. Do dziś uzbierało ponad 69 tysięcy obserwujących je fanów, a filmy amerykańskiej marki były tam wyświetlane ponad 4,2 miliona razy. Organizacja działa jednak również w Weibo, WeChat, Douyin, Toutiao i Qutoutiao. Łącznie na tych platformach ma już  ponad 7,8 miliona obserwujących ją użytkowników.

Organizacja UFC przygotowała do tej pory w Chinach 6 gal. Jedna z nich odbyła się w Szanghaju, jedna w Pekinie i Shenzhen, a trzy pozostałem w Makau.

Zobacz również: Wyspa UFC jak centrum treningowe w Las Vegas

You may also read!

daniel-rutkowski

“Styl życia, praca, wszystko” – Daniel Rutkowski o walczeniu

Daniel Rutkowski. Fot. KSW Podczas gali KSW 73 do klatki powróci Daniel Rutkowski, numer jeden rankingu

Read More...
szymon-kołecki

“To nie był jakiś finansowy kokos” – Kołecki o walce z Pudzianowskim

Szymon Kołecki. Fot. KSW Szymon Kołecki nie jest przesadnie zainteresowany drugą walką z Mariuszem Pudzianowskim, ale

Read More...
Przemysław Saleta

“Pomysłów będzie coraz więcej” – Saleta o tzw. freak fightach

Zdaniem Przemysława Salety, byłego mistrza Europy w boksie zawodowym, rynek tzw. freak fightów będzie się dalej rozwijał i dostarczał

Read More...

Mobile Sliding Menu