Amerykańska organizacja UFC jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa starała się intensywnie działać na rynku chińskim. W roku 2019 otworzyła w Szanghaju ośrodek treningowo-badawczy, UFC Performance Institute. Miejsce to zostało stworzone po to, aby pomóc w rozwoju zawodników z Chin, ale również całej Azji. Budynek instytutu służy też za główną siedzibę organizacji w Azji. UFC Performance Institute Shanghai posiada salę z miejscami dla widowni, która umożliwia organizacji produkcję i transmisję wydarzeń na żywo. Powierzchnia obiektu wynosi 93 tysiące stóp kwadratowych i jest około trzykrotnie większa niż oryginalny UFC Performance Instytut, który znajduje się w Las Vegas.
W sierpniu tego samego roku UFC pojawiło się z galą UFC Fight Night 157 w Shenzhen. Wówczas to Zhang Weili została pierwszą chińską mistrzynią organizacji.
Tuż przed wybuchem pandemii Zhang pokonała w USA Joannę Jędrzejczyk i obroniła tytuł wagi słomkowej. Jak sama później powiedziała w rozmowie dla ESPN, jej walka okazała się wielkim sukcesem na chińskim rynku.
– Prawie wszystkie główne media zrobiły ze mną wywiady – stwierdziła Zhang – Słyszałam, że w ciągu 24 godzin moja walka z Joanną Jędrzejczyk została w Chinach obejrzana ponad 100 milionów razy. Tak wielu fanów chciało zobaczyć to starcie na żywo w systemie pay-per-view, że padły serwery.
UFC, podobnie jak w innych krajach, kładzie w Chinach duży nacisk na obecność marki w mediach społecznościowych.
Kevin Chang, starszy wiceprezes UFC w regionie Azji i Pacyfiku, powiedział w rozmowie dla serwisu SportsPro:
– Zwracamy szczególną uwagę na trendy w mediach społecznościowych w Chinach. Główny nacisk kładziemy na tworzenie lokalnych treści i dostosowywanie ich do konkretnych potrzeb każdego z medium.
Mediów tych jest całkiem sporo. Na początku tego roku konto UFC zostało uruchomione w serwisie Bilibili, który bywa nazywanym chińskim YouTube’em. Do dziś uzbierało ponad 69 tysięcy obserwujących je fanów, a filmy amerykańskiej marki były tam wyświetlane ponad 4,2 miliona razy. Organizacja działa jednak również w Weibo, WeChat, Douyin, Toutiao i Qutoutiao. Łącznie na tych platformach ma już ponad 7,8 miliona obserwujących ją użytkowników.
Organizacja UFC przygotowała do tej pory w Chinach 6 gal. Jedna z nich odbyła się w Szanghaju, jedna w Pekinie i Shenzhen, a trzy pozostałem w Makau.
Zobacz również: Wyspa UFC jak centrum treningowe w Las Vegas