Globalny rynek sponsoringu starci miliardy dolarów

In Marketing, Sponsoring On
- Updated

Globalny rynek sponsoringu starci miliardy dolarów

Finansowy wpływ pandemii koronawirusa na świat sportu i rynek sponsoringu jest cały czas szacowany. Według raportu „Outlook 2020” prognozującego przyszłość branży sponsoringowej w USA, przygotowanego przez firmę badawczą IEG, pandemia koronawirusa wpłynęła na ponad 120 tysięcy aktywnych umów sponsoringowych.

W badaniu przeprowadzonym przez IEG aż 62 procent sponsorów opowiedziało się za ponownym oszacowaniem swoich wydatków w tym zakresie, 20 procent chciało zmniejszyć swoje wydatki, a tylko 15 procent nie planowało żadnych zmian.

– Rynek sponsoringu osiągnął punktu, w którym nie da się w  pełni odzyskać utraconych wartości związanych z przestojem na rynku sportowym – powiedział Peter Laatz, dyrektor zarządzający w IEG.

Cała wartość globalnego rynku sponsoringu sportowego rosła do tej pory o około 2,2 miliarda dolarów rocznie. Rok 2020 ma być jednak pierwszy z pokaźnym spadkiem dla tego sektora.

Według prognozy amerykańskiej agencji marketingu Two Circles, globalna wartość rynku sponsoringu sportowego spadnie, przez kłopoty związane z pandemią koronawirusa, aż o 37%. Szacunkowa wartość tego rynku w roku 2019 wyniosła 46,1 miliarda dolarów. W roku 2020 może natomiast wynieść 28,9 miliarda.

Przewidywania pokazują, że np. sektor finansowy, który do tej pory miał blisko 30% udział w rynku sponsoringu sportowego na świecie, obniży swoją obecność w nim blisko o 45%.

Według agencji Two Circles wydatki na sponsoring sportowy w roku 2020 z podziałem na branże mają wyglądać w następujący sposób:

Finanse – 6,92 mld dolarów
Technologie – 4,58 mld dolarów
Motoryzacja – 2,67 mld dolarów
Telefonia – 2,55 mld dolarów
Sieci handlowe – 1,81 mld dolarów
Napoje – 1,42 mld dolarów
Energia – 0,99 mld dolarów
Alkohol – o,62 mld dolarów
Hazard – 0,48 mld dolarów
Linie lotnicze – 0,33 mld dolarów
Pozostałe – 6,55 mld dolarów

W Polsce jednym z przykładów zmian w zakresie sponsoringu sportowego jest Grupa PGE, która ogłosiła właśnie, że po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku.

Sytuacja odbija się również na świecie sportów walki o czym pisaliśmy więcej w rozmowie z Arturem Ostaszewskim, menadżer i twórca marki Shocker MMA Solution.

Zobacz również: Szef Shocker MMA o wpływie pandemii na sponsoring zawodników

You may also read!

Roman Szymański

Roman Szymański i początki w świecie MMA

Roman Szymański. Fot. KSW Roman Szymański, który podczas gali KSW 53: Reborn zmierzy się z Filipem

Read More...

McGregor zdradził co zmotywowało go do zarabiania

Conor McGregor, były mistrz UFC i najpopularniejszy oraz najlepiej zarabiający zawodnik MMA na świecie, w tym roku po raz piąty

Read More...

Nowi użytkownicy i nowe ceny ESPN+

Firma Disney, właściciel sportowej platformy streamingowej ESPN+, planuje podnieść cenę miesięcznego dostępu do serwisu. Jak wynika z dokumentów, do

Read More...

7 commentsOn Globalny rynek sponsoringu starci miliardy dolarów

Leave a reply:

Your email address will not be published.

*

Mobile Sliding Menu