Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

In Marketing, Sponsoring On
- Updated

 

Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

Pandemia koronawirusa uderzyła bardzo mocno w świat sportu, który musiał zaprzestać organizacji swoich wydarzeń. Kibice zniknęli z trybun i zapewne bardzo długo na nie nie wrócą. Aż 72% amerykanów zapowiada, że nie pojawi się ani na stadionach, ani w halach do czasu, aż nie powstanie szczepionka na Coivd-19.

Innym problemem związanym z koronawirusem jest również sponsoring sportowy. W Polsce Grupa PGE ogłosiła właśnie, że zmniejsza o połowę wydatki na sponsoring. Jak napisano w oświadczeniu firmy:

Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku.

Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19.

Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i  skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.

Według raportu “Outlook 2020” prognozującego przyszłość branży sponsoringowej w USA, przygotowanego przez firmę badawczą IEG, pandemia koronawirusa wpłynęła na ponad 120 tysięcy aktywnych umów sponsoringowych.

Serwis SportsPro powołujący się na to opracowanie poinformował, że w badaniu przeprowadzonym przez IEG aż 62 procent sponsorów opowiada się za ponownym oszacowaniem swoich wydatków w tym zakresie, 20 procent chce zmniejszyć swoje wydatki, a tylko 15 procent nie chce żadnych zmian.

– Rynek sponsoringowy osiągnął punktu, w którym nie da się w  pełni odzyskać utraconych wartości związanych z przestojem na rynku sportowym – powiedział Peter Laatz, dyrektor zarządzający w IEG.

Z raportu wynika natomiast, że 45 procent sponsorów cały czas liczy na to, że nadrobi stracony czas i odzyska zainwestowane pieniądze.

Badanie do raportu “Outlook 2020” zostało przeprowadzone pomiędzy 26 marca a 8 kwietnia br. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w zakresie sponsoringu z całych Stanów Zjednoczonych.

Zobacz również: Jak przebić się w dżungli mediów społecznościowych?

You may also read!

Michał Michalski i początki w świecie MMA

Michał Michalski. Fot. KSW Podczas gali KSW 58 do okrągłej klatki powróci Michał Michalski, który ma

Read More...

Joanna Jędrzejczyk ambasadorką Pumy

Joanna Jędrzejczyk, była mistrzyni UFC, ogłosiła rozpoczęcie współpracy z odzieżową marką Puma. Za pośrednictwem mediów społecznościowych zawodniczka MMA poinformowała o tym,

Read More...

Transmisja i stream KSW 58

Gala KSW 58, która odbędzie się już 30 stycznia zbliża się wielkimi krokami. Całość będzie transmitowana w usłudze pay-per-view,

Read More...

2 commentsOn Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

Leave a reply:

Your email address will not be published.

*

Mobile Sliding Menu