Pandemia koronawirusa uderzyła bardzo mocno w świat sportu, który musiał zaprzestać organizacji swoich wydarzeń. Kibice zniknęli z trybun i zapewne bardzo długo na nie nie wrócą. Aż 72% amerykanów zapowiada, że nie pojawi się ani na stadionach, ani w halach do czasu, aż nie powstanie szczepionka na Coivd-19.
Innym problemem związanym z koronawirusem jest również sponsoring sportowy. W Polsce Grupa PGE ogłosiła właśnie, że zmniejsza o połowę wydatki na sponsoring. Jak napisano w oświadczeniu firmy:
Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku.
Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19.
Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.
Według raportu “Outlook 2020” prognozującego przyszłość branży sponsoringowej w USA, przygotowanego przez firmę badawczą IEG, pandemia koronawirusa wpłynęła na ponad 120 tysięcy aktywnych umów sponsoringowych.
Serwis SportsPro powołujący się na to opracowanie poinformował, że w badaniu przeprowadzonym przez IEG aż 62 procent sponsorów opowiada się za ponownym oszacowaniem swoich wydatków w tym zakresie, 20 procent chce zmniejszyć swoje wydatki, a tylko 15 procent nie chce żadnych zmian.
– Rynek sponsoringowy osiągnął punktu, w którym nie da się w pełni odzyskać utraconych wartości związanych z przestojem na rynku sportowym – powiedział Peter Laatz, dyrektor zarządzający w IEG.
Z raportu wynika natomiast, że 45 procent sponsorów cały czas liczy na to, że nadrobi stracony czas i odzyska zainwestowane pieniądze.
Badanie do raportu “Outlook 2020” zostało przeprowadzone pomiędzy 26 marca a 8 kwietnia br. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w zakresie sponsoringu z całych Stanów Zjednoczonych.
Zobacz również: Jak przebić się w dżungli mediów społecznościowych?
2 commentsOn Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa
Pingback: Branża fitness w Polsce z 400 milionami złotych straty - MMA Biznes ()
Pingback: Straty i bankructwa, czyli koszty pandemii w świecie sportu - MMA Biznes ()