Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

In Marketing, Sponsoring On
- Updated

 

Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

Pandemia koronawirusa uderzyła bardzo mocno w świat sportu, który musiał zaprzestać organizacji swoich wydarzeń. Kibice zniknęli z trybun i zapewne bardzo długo na nie nie wrócą. Aż 72% amerykanów zapowiada, że nie pojawi się ani na stadionach, ani w halach do czasu, aż nie powstanie szczepionka na Coivd-19.

Innym problemem związanym z koronawirusem jest również sponsoring sportowy. W Polsce Grupa PGE ogłosiła właśnie, że zmniejsza o połowę wydatki na sponsoring. Jak napisano w oświadczeniu firmy:

Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku.

Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19.

Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i  skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.

Według raportu „Outlook 2020” prognozującego przyszłość branży sponsoringowej w USA, przygotowanego przez firmę badawczą IEG, pandemia koronawirusa wpłynęła na ponad 120 tysięcy aktywnych umów sponsoringowych.

Serwis SportsPro powołujący się na to opracowanie poinformował, że w badaniu przeprowadzonym przez IEG aż 62 procent sponsorów opowiada się za ponownym oszacowaniem swoich wydatków w tym zakresie, 20 procent chce zmniejszyć swoje wydatki, a tylko 15 procent nie chce żadnych zmian.

– Rynek sponsoringowy osiągnął punktu, w którym nie da się w  pełni odzyskać utraconych wartości związanych z przestojem na rynku sportowym – powiedział Peter Laatz, dyrektor zarządzający w IEG.

Z raportu wynika natomiast, że 45 procent sponsorów cały czas liczy na to, że nadrobi stracony czas i odzyska zainwestowane pieniądze.

Badanie do raportu „Outlook 2020” zostało przeprowadzone pomiędzy 26 marca a 8 kwietnia br. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w zakresie sponsoringu z całych Stanów Zjednoczonych.

Zobacz również: Jak przebić się w dżungli mediów społecznościowych?

You may also read!

Roman Szymański

Roman Szymański i początki w świecie MMA

Roman Szymański. Fot. KSW Roman Szymański, który podczas gali KSW 53: Reborn zmierzy się z Filipem

Read More...

McGregor zdradził co zmotywowało go do zarabiania

Conor McGregor, były mistrz UFC i najpopularniejszy oraz najlepiej zarabiający zawodnik MMA na świecie, w tym roku po raz piąty

Read More...

Nowi użytkownicy i nowe ceny ESPN+

Firma Disney, właściciel sportowej platformy streamingowej ESPN+, planuje podnieść cenę miesięcznego dostępu do serwisu. Jak wynika z dokumentów, do

Read More...

2 commentsOn Sponsoring w czasach pandemii koronawirusa

Leave a reply:

Your email address will not be published.

*

Mobile Sliding Menu