Chociaż tak zwane freak fighty są znane w świecie MMA od dawna, dopiero w czerwcu 2018 roku na polskim rynku zadebiutowała organizacja w całości skupiająca się na promocji tego typu pojedynków. Marka Fame MMA przygotowała swoją pierwszą galę w oparciu o walczących youtuberów w czerwcu 2018 roku. Produkt cieszył się na tyle dużą popularnością, że do dziś Fame MMA zorganizowało już trzy gale i planuje kolejne.
Tym czasem telewizja Polsat przy współpracy z organizacją KSW postanowiła przygotować produkt konkurencyjny, pod nazwą Free Fight Federation. Jak napisali przedstawiciele organizacji w informacji na temat nowego formatu:
– Free Fight Federation to nowa organizacja na polskiej scenie MMA, której celem jest konfrontowanie w klatce zawodników, ludzi znanych z pierwszych stron gazet, portali internetowych czy mediów społecznościowych, rozpoznawalnych medialnie, z ciekawą historią życia, którzy postanowią sprawdzić się w najtwardszej formule sportów walki.
Pierwsza gala nowej marki ma się odbyć już 8 czerwca w hali CSR w Zielonej Górze.