Brakujące miliardy na rynku sponsoringu sportowego

In Marketing, Sponsoring On
- Updated

Brakujące miliardy na rynku sponsoringu sportowego

Według agencji marketingu sportowego Two Circles, globalne wydatki na sponsoring sportu wzrosną do 35 miliardów funtów w 2019 roku, czyli o około 1,5 miliarda w stosunku do roku poprzedniego. Co jednak ciekawe, według badania posiadacze praw nie wykorzystują w całości potencjału sponsoringowego jakim dysponują. Łącznie bowiem aktywa sponsorskie posiadaczy praw sportowych są na całym świecie warte około 49 miliardów funtów. Oznacza to, że wydatki na sponsoring w roku 2019 mogłyby być o 14 miliardów funtów wyższe od zakładanych.

– Większość posiadaczy praw nadal sprzedaje pakiety sponsorskie w taki sam sposób jak robiła to dwadzieścia lat temu – tłumaczy Gareth Balch, dyrektor zarządzający Two Circles. – Oferuje ekspozycję marki głównie poprzez transmisje telewizyjne i to przedstawia jako najważniejszą korzyść dla sponsora. Globalnie jednak coraz więcej czasu odbiorcy spędzają na różnego typu platformach cyfrowych. I cały czas dostrzegamy rozbieżności pomiędzy tym do kogo chcą dotrzeć marki, a tym co oferują im posiadacze praw sportowych.

Według szefa Agencji Two Circles, widać jednak poprawę w tym zakresie.

– Posiadacze praw zaczynają się dostosowywać do nowego, cyfrowego świata. Przewidujemy więc korektę w zakresie wyceny sponsoringu sportowego.

Agencja szacuje również, że wydatki na na rynku sponsoringu sportowego będę rosły w kolejnych latach o około 2 miliardy funtów rocznie. Natomiast niewykorzystany potencjał sponsoringu utrzyma się na poziomie nieco ponad 14 miliardów, ale będzie też systematycznie się obniżał.

Podobne publkacje:

Rizin i wielkie cele japońskiej organizacji

Japońska organizacja Rizin, której szefem jest Nobuyuki Sakakibara, twórca legendarnej już organizacji Pride, została założona w roku 2015. Marka rozwija

Read More...

ALMMA 169 Oborniki Śląskie i ALMMA 170 Lublin

Amatorska Liga MMA ogłosiła terminy dwóch kolejnych wydarzeń ze swojego cyklu zawodów. 25 maja – ALMMA 169 –I Ogólnopolski

Read More...

Trening medialny FEN 25 na Go Active Show

Organizacja Fight Exclusive Night weźmie udział w targach Go Active Show, które w dniach 24-26 maja odbędą się w

Read More...

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.

*

Mobile Sliding Menu