Świetne wyniki MMA w telewizyjnej wartości sponsoringu

In Aktualności, Media, Wyniki medialne On
- Updated

Telewizyjna wartość polskiego sponsoringu za rok 2017

Wartość telewizyjna sponsoringu sportowego w 2017 roku w Polsce wyniosła 4,3 mld złotych. Tak wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej Pentagon Research, która poddała badaniu nagrania polskich kanałów telewizyjnych pod kątem wystąpień w nich marek sponsorów sportowych. Analiza obejmowała następujące kanały: TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Super Polsat, Polsat News, TV4, TVN, TVN Turbo, TVN 24, TVP Sport, Eurosport 1, Eurosport 2, nSport+, Canal+, Canal+Sport i Canal+Sport 2.

Logotypy sponsorów były mierzone za pomocą systemu śledzenia ekspozycji telewizyjnych Pentagon Sponsor Track, który pozwala rozpoznawać marki prezentowane podczas wydarzeń sportowych w polskich stacjach telewizyjnych a następnie poddawać je wycenie. Monitorowane były programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców. Notowane były marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach.

Jak podają autorzy badania, wynik wartości telewizyjnej polskiego sponsoringu za rok 2017 jest 0,6 mld mniejszy w porównaniu do roku 2016 roku, ale jest to równocześnie nadal drugi najwyższy wynik w historii badań mediowych. Tak wysoka wartość to natomiast efekt dobrych występów polskich sportowców i polskich drużyn w kilku najważniejszych wydarzeniach sportowych w roku.

  • kwalifikacja przez piłkarską reprezentację Polski do Mistrzostw Świata FIFA 2018 w Rosji
  • sukcesy Kamila Stocha oraz reprezentacji Polski w skokach narciarskich
  • organizacja Mistrzostw Europy w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2017
  • Tour de Pologne 2017

Co ciekawe, sztuki walki (w których, jak mówią autorzy badania, głównie uwzględnione jest MMA) znalazły się  na siódmym miejscu wśród dyscyplin generujących najwyższą wartość ekspozycji sponsorskich, wyprzedzając tym samy boks i generując ponad 101 milionów złotych wartości medialnej.

Pierwsza dziesiątka badania prezentuje się tak:

Telewizyjna wartość polskiego sponsoringu za rok 2017

W rankingu grup telewizyjnych ze względu na wysokość wartości mediowej sponsorów sportu pierwsze miejsce, kolejny rok z rzędu zajęła Grupa Polsat. Patrząc natomiast na dyscypliny, które uzyskały najwięcej ekspozycji w 2017 roku, okazuje się, że sztuki walki są na czwartym miejscu, a w badaniu zwrócono uwagę na dwóch sponsorów: STS i Blachy Pruszyński. Obie marki współpracują z organizacją KSW.

Zainteresował Cię artykuł?

Udostępnij go znajomym na Facebooku, Twitterze lub w innych kanałach społecznościowych!

Podobne publkacje:

UFC Fight Night 139 – wpływy z biletów, widzowie i bonusy

Organizacja UFC poinformowała o wynikach finansowych sprzedaży biletów oraz liczbie kibiców, którzy obejrzeli na żywo galę UFC Fight Night

Read More...

Kickboxing to piękny sport – Kacper Anuszewski o filmie „Serce do walki”

Kacper Anuszewski to reżyser powstającego właśnie filmu „Serce do walki”, którego motywem przewodnim jest kickboxing w formule full contact.

Read More...

Miesha Tate nowym wiceprezesem One Championship

Azjatycka organizacja One Championship nie zwalnia tempa w przekazywaniu nowych informacji i właśnie ogłosiła, że Miesha Tate, była mistrzyni

Read More...

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.

*

Mobile Sliding Menu