Rynek sponsoringu sportowego coraz większy

In Marketing, Sponsoring On
- Updated
Rynek sponsoringu sportowego coraz większy
fot. KSW

Według raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018”, przygotowanego przez agencję Sponsoring Insight wydatki przedsiębiorstw na sponsoring w 2017 roku były o 4,6% wyższe niż w roku 2016.

Polski rynek sponsoringu sportowego w 2017 roku osiągnął wartość 870,7 mln złotych i według prognoz potencjał ten wciąż nie jest w pełni wykorzystany, bowiem w roku 2020 ogólna suma wydatków na sponsoring powinna zbliżyć się do nawet miliarda złotych.

Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoring Insight uważa, że taka dynamika może się jeszcze utrzymywać bardzo długo.

– Poziom nasycenia rynku praw sponsoringowych definiowany przez ich dostępność pozwala stwierdzić, że dynamika wzrostu rynku pozostanie na stabilnym poziomie szacowanym na ok. 4,5%. Istotnym czynnikiem sprzyjającym wzrostowi wartości rynku jest także potencjał wzrostu cen praw sponsoringowych. Ostatnie miesiące pokazały, że drożeć mogą nawet najcenniejsze prawa sponsoringowe – świadczy o tym rekordowy dla rynku polskiego kontrakt sponsorski Grupy LOTOS z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Pochodną powinien być wzrost cen praw sponsoringowych LOTTO Ekstraklasy oraz obecnych w niej klubów piłkarskich. Pierwsze dwa miesiące roku 2018 pokazują, że klimat dla zawierania istotnych kontraktów sponsorskich jest dobry, a marketerzy dostrzegają i pozwalają docenić potencjał związany z komunikacją poprzez sport.

Co ciekawe, z raportu wynika również, że rynek sponsoringu sportowego rośnie szybciej niż rynek reklamowy.

– Rynek sponsoringowy rośnie istotnie szybciej aniżeli rynek reklamowy. Ten trend należy przypisać systematycznemu wykorzystywaniu dużego potencjału wzrostu wskaźników komercjalizacji w poszczególnych dyscyplinach sportu – mówi Michał Gradzik. – Dotychczas były one niepełnie skomercjalizowane, co zmienia się w czasie. Dotyczy to nawet najbardziej popularnej piłki nożnej i oferty kontraktów jersey sponsorship klubów Lotto Ekstraklasy.

Raport wskazuje, że najchętniej wspieranymi dyscyplinami sportu są piłka nożna (30,8 %) i siatkówka (20,4 %), a ponad połowa środków inwestowanych w sport trafia do klubów sportowych. Największymi graczami rynku sponsoringowego są natomiast koncerny energetyczne (18,7 %) i paliwowe (16,7 %). Ich udział na rynku sponsoringowym w Polsce spadł jednak w porównaniu do roku 2016, co pokazuje, że rynek ten nie jest zamknięty i otwiera możliwości działalności sponsoringowej innym branżom.

źródło: raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018”

 

Zainteresował Cię artykuł?

Udostępnij go znajomym na Facebooku, Twitterze lub w innych kanałach społecznościowych!

Podobne publkacje:

Grupa Lotos sponsorem głównym gali FEN 22

Jak poinformowała organizacja FEN, Grupa Lotos została głównym sponsorem gali Fight Exclusive Night 22, która 20 października odbędzie się

Read More...

ALMMA 159 Borzęcin

27 października 2018 r. zapraszamy na ALMMA 159 Borzęcin – Mistrzostwa Polski Południowej oraz Akademickie Mistrzostwa Polski MMA. Zawody odbędą się na

Read More...

FEN 22: Plan transmisji na antenach Polsatu

Przedstawiamy plan transmisji gali Fight Exclusive Night 22, która 20 października odbędzie się w Poznaniu. Transmisja odbędzie się na

Read More...

2 commentsOn Rynek sponsoringu sportowego coraz większy

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.

*

Mobile Sliding Menu