Rynek sponsoringu sportowego coraz większy

In Marketing, Sponsoring On
- Updated
Rynek sponsoringu sportowego coraz większy
fot. KSW

Według raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018”, przygotowanego przez agencję Sponsoring Insight wydatki przedsiębiorstw na sponsoring w 2017 roku były o 4,6% wyższe niż w roku 2016.

Polski rynek sponsoringu sportowego w 2017 roku osiągnął wartość 870,7 mln złotych i według prognoz potencjał ten wciąż nie jest w pełni wykorzystany, bowiem w roku 2020 ogólna suma wydatków na sponsoring powinna zbliżyć się do nawet miliarda złotych.

Michał Gradzik, partner zarządzający w Sponsoring Insight uważa, że taka dynamika może się jeszcze utrzymywać bardzo długo.

– Poziom nasycenia rynku praw sponsoringowych definiowany przez ich dostępność pozwala stwierdzić, że dynamika wzrostu rynku pozostanie na stabilnym poziomie szacowanym na ok. 4,5%. Istotnym czynnikiem sprzyjającym wzrostowi wartości rynku jest także potencjał wzrostu cen praw sponsoringowych. Ostatnie miesiące pokazały, że drożeć mogą nawet najcenniejsze prawa sponsoringowe – świadczy o tym rekordowy dla rynku polskiego kontrakt sponsorski Grupy LOTOS z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Pochodną powinien być wzrost cen praw sponsoringowych LOTTO Ekstraklasy oraz obecnych w niej klubów piłkarskich. Pierwsze dwa miesiące roku 2018 pokazują, że klimat dla zawierania istotnych kontraktów sponsorskich jest dobry, a marketerzy dostrzegają i pozwalają docenić potencjał związany z komunikacją poprzez sport.

Co ciekawe, z raportu wynika również, że rynek sponsoringu sportowego rośnie szybciej niż rynek reklamowy.

– Rynek sponsoringowy rośnie istotnie szybciej aniżeli rynek reklamowy. Ten trend należy przypisać systematycznemu wykorzystywaniu dużego potencjału wzrostu wskaźników komercjalizacji w poszczególnych dyscyplinach sportu – mówi Michał Gradzik. – Dotychczas były one niepełnie skomercjalizowane, co zmienia się w czasie. Dotyczy to nawet najbardziej popularnej piłki nożnej i oferty kontraktów jersey sponsorship klubów Lotto Ekstraklasy.

Raport wskazuje, że najchętniej wspieranymi dyscyplinami sportu są piłka nożna (30,8 %) i siatkówka (20,4 %), a ponad połowa środków inwestowanych w sport trafia do klubów sportowych. Największymi graczami rynku sponsoringowego są natomiast koncerny energetyczne (18,7 %) i paliwowe (16,7 %). Ich udział na rynku sponsoringowym w Polsce spadł jednak w porównaniu do roku 2016, co pokazuje, że rynek ten nie jest zamknięty i otwiera możliwości działalności sponsoringowej innym branżom.

źródło: raport „Rynek sponsoringu sportowego 2018”

 

Zainteresował Cię artykuł?

Udostępnij go znajomym na Facebooku, Twitterze lub w innych kanałach społecznościowych!

Podobne publkacje:

UFC przedłuża współpracę z TSN

Przy okazji niedawnej wizyty organizacji UFC w Kanadzie, amerykańska marka  ogłosił przedłużenie współpracy z kanadyjską telewizją sportową The Sports

Read More...

UFC 231 – wpływy z biletów, widzowie i bonusy

Organizacja UFC poinformowała o liczbie widzów, którzy obejrzeli na żywo galę UFC 231. Wydarzenie odbyło się w Toronto w

Read More...

UFC 231: Jędrzejczyk vs Shevchenko na Polsacie Sport

Już w nocy z soboty na niedzielę Joanna Jędrzejczyk zawalczy z Valentiną Shevchenko o mistrzowski pas kategorii muszej. Do

Read More...

2 commentsOn Rynek sponsoringu sportowego coraz większy

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.

*

Mobile Sliding Menu