Polacy doceniają udział sponsorów w rozwoju polskiego sportu

In Marketing, Sponsoring On
- Updated

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu.

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Również wyższy odsetek osób przyznaje, że lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu oraz, że fakt sponsorowania sportu przez daną firmę powoduje preferowanie oferowanych przez nią produktów czy usług – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Sponsoring sportu ma już swoją tradycję. Wiele firm i instytucji na stałe realizuje działania w tym zakresie, co procentuje ich znajomością wśród kibiców jako sponsorów wydarzeń sportowych. Cykliczne badanie Sponsoring Monitor pokazuje, że nastawienie Polaków do sponsoringu sportu ewoluuje. Polacy coraz częściej mają świadomość pozytywnego wpływu sponsorów na rozwój polskiego sportu.

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu.
Źródło: Sponsoring Monitor, wrzesień 2017

Respondenci też przyznają, że fakt sponsorowania sportu przez różne firmy wpływa na to, jak je oceniają. W porównaniu z badaniem przeprowadzonym 10 lat temu, więcej osób deklaruje korzystne ocenianie sponsorów. W roku 2007 było to 43%, dziś natomiast jest 53%.

Niewielka za to jest jednak różnica w danych mówiących o tym, czy sponsoring przekłada się na korzystanie z produktów i usług danej firmy – tutaj wzrost jest niewielki i sięga 4 punktów procentowych, co daje wynik 27%.

– Z porównania wyników naszych badań wyraźnie widać, że polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Obecnie najbardziej znanymi sponsorami sportu są: Orlen, Adidas, Nike, Coca-Cola oraz Plus, który w tym roku minimalnie wyprzedził w tej kategorii firmę Orange.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W drugiej fali badania w 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=1710 wywiadów metodą CATI oraz CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. W informacji wykorzystano również dane z badania Sponsoring Monitor za 2007 rok.

 

Zainteresował Cię artykuł?

Udostępnij go znajomym na Facebooku, Twitterze lub w innych kanałach społecznościowych!

Podobne publkacje:

UFC on FOX 26 – wpływy z biletów, widzowie i bonusy

Organizacja UFC poinformowała o wynikach finansowych sprzedaży biletów oraz liczbie kibiców, którzy obejrzeli na żywo galę UFC on FOX

Read More...

PGE Narodowy ponownie na plusie

Zysk operacyjny za 2017 rok wyniesie 7 mln zł, a liczba gości odwiedzających PGE Narodowy osiągnie poziom 1,7 mln

Read More...

Cyfrowy Polsat i IPLA ze świąteczną galą KSW 41

Ruszyła sprzedaż dostępu do świątecznej gali KSW 41, która odbędzie się w katowickim Spodku na dzień przed Wigilią Świąt

Read More...

Zostaw komentarz:

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.

*

Mobile Sliding Menu