Kampanie z udziałem sportowców podnoszą sprzedaż produktów i usług

In Marketing, Reklama On
- Updated

Kampanie z udziałem sportowców przynoszą większą sprzedaż produktów i usług nawet o 30 proc. – przekonuje Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group. Wykorzystanie wizerunku sportowca sprawia, że reklamy wydają się bardziej wiarygodne. Dlatego marki coraz częściej zapraszają do współpracy tych, którzy osiągają sukces w Polsce lub na arenie międzynarodowej. Kampanie reklamowe z udziałem sportowców mogą pełnić istotną rolę edukacyjną. Dlatego powinni oni promować produkty i usługi kojarzące się z aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia.

– Badaliśmy, jak kampanie ze sportowcami wpływają na działalność naszych klientów. Za każdym razem jest to wzrost o minimum 30 proc. Wizerunek sportowca sprawia, że kampania jest bardziej wiarygodna. Wiarygodność zaś coraz trudniej uzyskać na rynku w ogromie informacji, jaki nas codziennie zalewa. Gwiazdy, które korzystają z danych produktów, uwiarygadniają je, wyróżniają kampanie, a to ma wielkie znaczenie dla sprzedaży produktów i usług – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group, firmy specjalizującej się w marketingu sportowym.

Marketing sportowy jest w Polsce znacznie mniej popularny niż na Zachodzie. Coraz więcej firm decyduje się jednak na wykorzystanie w kampanii reklamowej wizerunku sportowca. Największą wartość mają najbardziej rozpoznawalni przedstawiciele sportów popularnych na całym świecie: piłki nożnej czy tenisa. Coraz częściej rodzime firmy wykorzystują też wizerunek gwiazd lekkoatletyki.

– Wykładnikiem tego, co dobre i wiarygodne, jest to, kto tego używa. Jeżeli używają tego uznani sportowcy, to wydaje nam się, że ten produkt jest lepszy i wyróżnia się na rynku. Jeżeli polscy sportowcy osiągają duże sukcesy i towarzyszą temu duże kampanie, to chętniej wybieramy promowane przez nich produkty. Dlatego marki tak chętnie zapraszają ich do współpracy. Myślę, że ten trend będzie coraz silniejsi i będziemy mieć jeszcze więcej dużych kampanii z udziałem czołowych polskich gwiazd – prognozuje Wojciech Szaniawski.

Aby kampanie z udziałem sportowców przyniosła odpowiedni skutek, istotny jest produkt, który reklamuje sportowiec. Reklama używek, alkoholu czy zakładów bukmacherskich nie tylko nie będzie wiarygodna, lecz także może nadszarpnąć wizerunek sportowca.

– Warto, żeby sportowcy promowali zdrowy tryb życia, bo ich wizerunek jest nieodłącznie związany ze zdrowiem, dietą, siłownią, dzięki czemu osiągają sukcesy. Sportowcy powinni brać udział w kampaniach dla zdrowia, żeby one też budowały wizerunek osoby dbającej o swoje zdrowie, której zależy na zdrowiu Polaków – ocenia prezes Arskom Group.

Dlatego sportowcy najczęściej udostępniają swój wizerunek w reklamie odzieży sportowej, suplementów diety, również wody mineralnej czy napojów izotonicznych.

– Jest kilka bardzo dużych marek sportowych, które robią kampanie nie tylko pod daną dyscyplinę, lecz także ogólne kampanie, związane z siłownią czy bieganiem. Dobrze, żeby sportowcy promowali bieganie, fitness, siłownię tak, żeby skorzystali na tym Polacy – podkreśla ekspert.

Polacy coraz częściej deklarują aktywność fizyczną. Wprawdzie ponad 1/3 wskazuje, że nie uprawia żadnego sportu, ale już blisko połowa twierdzi, że aktywnie spędza czas wolny (badanie TNS Polska). Wpływ na podejście społeczeństwa mogą mieć sukcesy osiągane przez reprezentantów kraju.

– To widać nie tylko po kampaniach z udziałem sportowców, lecz także po kampaniach społecznych. Dużo marek klientów reklamowych jest zainteresowanych kampaniami społecznej odpowiedzialność biznesu, dbają o to, żeby społeczeństwo było zdrowe – mówi Szaniawski.

źródło: Newseria

You may also read!

Szef UFC: „Netflix jest spóźniony w tej grze”

Umowa dotycząca współpracy telewizyjnej pomiędzy UFC a ESPN dobiega końca. Dana White, szef UFC, nie wyklucza, że rozmowy dotyczące

Read More...

„Rozmowy były dosyć intensywne” – Michał Materla wypełnił kontrakt z KSW

Michał Materla. Fot. KSW Michał Materla w miniony weekend stoczył kolejną walkę w organizacji KSW. Było

Read More...

MMA Polska powołało kadrę na Mistrzostwa Europy IMMAF 2024

Magda Czaban. Fot. IMMAF Już pod koniec marca w Serbii rozpoczną się Mistrzostwa Europy IMMAF 2024,

Read More...

Leave a reply:

Mobile Sliding Menu