Patronat medialny

5 stycznia 2016


Pierwsza część EA Sports UFC miała swoją premierę w czerwcu 2014 roku.

Zaraz po pojawieniu się na rynku EA Sports UFC okazało się najchętniej kupowaną grą w sprzedaży detalicznej na Wyspach Brytyjskich i odniosło niewątpliwy sukces. W kolejnych miesiącach Electronic Arts dbało o graczy dodając kolejne postaci do rozgrywki. Pod koniec roku produkcja została również udostępniona dla abonentów w usłudze EA Access, a przed świętami gracze otrzymali możliwość pobrania za darmo dodatkowej, legendarnej postaci Bruce’a Lee. 

Premiera kolejnej odsłony gry z marką UFC w tytule została zapowiedziana na marzec 2016 roku i nie ma żadnych wątpliwości, że i tym razem okaże się ona finansowym strzałem w dziesiątkę.



Sukces komercyjny tej produkcji, to jednak tylko jeden z aspektów wydania gry. Drugi, mniej widoczny i miej medialny wydaje się być nawet ważniejszych z punktu widzenia samego UFC. Rolą bowiem tej gry nie jest tylko i wyłącznie rozrywka, ale również edukacja. W jednym z wywiadów szef UFC, Dana White powiedział:

- To co uwielbiam w tej grze, to że jest ona narzędziem edukacji dla milionów osób, które nie wiedziały nic o UFC do tej pory. Dzieciaki zaczną w nią grać i nauczą się, co to są poddania i jak się nazywają, jak się je wykonuje i nad nimi pracuje. Nauczą się i dowiedzą czym jest walka w stójce. Zaznajomią się z zawodnikami, dowiedzą kim są, poznają ich nazwiska. To świetne narzędzie marketingowe.

 
fot. easports.com/printscreen
mmabiznes.pl

0 komentarzy