Patronat medialny

4 grudnia 2014


Drugiego grudnia ogłoszono podpisanie umowy pomiędzy UFC i firmą Reebok. Zapowiadana od dawna unifikacja strojów dla zawodników pod szyldem jednej marki stała się zatem faktem.  

Zmiany jakie wiążą się z tym wydarzeniem będą ogromne. Sprawa dotyczy bowiem nie tylko tych dwóch firm, ale również ponad 500 zawodników zakontraktowanych przez UFC i ich sponsorów. Umowa będzie miała również wpływ na firmy aktualnie współpracujące z amerykańskim gigantem MMA, co może mieć przełożenie również na konkurencję. Dodatkowo połączenie mieszanych sztuk walki z Reebok może okazać się kolejnym krokiem na drodze do tzw. ucywilizowania dyscypliny w oczach potencjalnych nowych odbiorców. Kontrakt z telewizją FOX pozwolił UFC wejść na medialne salony amerykańskiego rynku. Kontrakt z Electronic Arts, była strzałem w dziesiątkę z perspektywy edukacji fanów i potencjalnych nowych odbiorców, którzy mogli mieć słabe pojęcie czym faktycznie jest MMA. Edukacja w zakresie zasad, technik walki itd. poprzez grę komputerową w dłuższej perspektywie na pewno przyniosła UFC same korzyści. Podobnie kontrakt z firmą Reebok, w oczach zwykłych odbiorców może podnieść prestiż marki UFC i dać do zrozumienie, że nie jest to już niszowa dyscyplina, a pierwszoligowy sport, aspirujący do walki w przyszłości z największymi.

Oczywistym jest, że umowa pomiędzy UFC i Reebok będzie miały znaczący wpływ na rynek MMA. W jakim jednak stopniu wpłynie na rozwój mieszanych sztuk walki, przekonamy się w drugiej połowie 2015 roku, kiedy to porozumienie zacznie obowiązywać.

Pod szyldem UFC walczy aktualnie ośmiu Polaków, więc i dla nich podpisanie umowy pomiędzy obiema markami będzie ważnym wydarzeniem. Całość jednak może być dodatkowo niezwykle interesującym posunięciem z polskiej perspektywy. Marka odzieżowa Reebok jest bowiem w naszym kraju zdecydowanie bardziej znana i popularna. UFC w świadomości masowego odbiorcy jest prawie nieistniejące. Tymczasem plany związane z wejściem amerykańskiego potentata na nasz rynek muszą wiązać się z poważnymi posunięciami promującymi markę UFC w Polsce. Wsparcie ze strony Reebok może być w tej perspektywie bardzo ważne. Znajomość rynku, mediów, dziennikarzy i pomoc marki odzieżowej może pozwolić na łatwiejsze zaistnienie na naszym medialno-promocyjnym podwórku.

Dziś do polskich mediów trafiła informacja prasowa dotycząca współpracy pomiędzy Reebok i UFC, zatem może to być dobry początek i ważny krok na drodze do medialnego zaistnienia Ultimate Fighting Championship w naszym kraju.

Poniżej pełna treść informacji:

Dnia 2 grudnia 2014 marka Reebok, globalny lider w dziedzinie fitnessu, ogłosiła przełomowe partnerstwo z największą światową federacją organizującą walki MMA – UFC®. Zgodnie z długoterminową umową, Reebok zostanie wyłącznym światowym dostawcą ubrań dla UFC, tworząc dzięki temu – po raz pierwszy w historii organizacji –  kolekcje „Fight Week gear” i „Fight Night kit” przeznaczone dla jej sportowców. Reebok dostarczy także odzież dla milionów fanów UFC na całym świecie.

Oprócz korzyści płynących dla sportowców i fanów UFC, partnerstwo marki Reebok z federacją ma także znaczącą wartość charytatywną. Procent ze sprzedaży produktów sygnowanych przez Reebok dla UFC zostanie przekazany międzynarodowej organizacji pozarządowej Fight for Peace, łączącej boks i sztuki walki z edukacją i rozwojem osobistym, w celu pełnego wykorzystania potencjału młodych ludzi wywodzących się ze społeczności dotkniętych przestępczością i przemocą.

To partnerstwo to coś więcej niż umowa dotycząca wykorzystania licencji – powiedział Matt O’Toole, Reebok President . To prawdziwa kolaboracja dwóch wielkich marek, która zapewni UFC nie tylko ekscytujący styl, ale także zostanie wykorzystana dla zwiększenia zasięgu obu marek, zapewniając przy tym korzyści dla młodych osób na całym świecie, zwłaszcza tych z obszarów o wysokiej przestępczości.

Wspólnie z marką Reebok zmieniamy krajobraz MMA – powiedział Lorenzo Fertitta, UFC Chairman i Chief Executive Officer. - Współpraca z globalną marką o tak znaczącej historii związanej z treningiem i fitnessem pozwoli nam stworzyć wartość dodaną dla sportowców UFC poprzez dalszą profesjonalizację mieszanych sztuk walki. Każdy sportowiec UFC będzie korzystał z wysokiej jakości odzieży zaprojektowanej, przetestowanej i stworzonej specjalnie dla uczestników MMA. Nigdy wcześniej ta dziedzina sportu nie współpracowała z marką produkującą odzież i obuwie, która w takim stopniu jak Reebok byłaby zaangażowana w badania i rozwój produktów dedykowanych MMA.

Linia odzieży Reebok/UFC, zawierająca kolekcje „Fight Week gear” oraz „Fight Night kit”, a także akcesoria dla fanów UFC, będzie rozwijana we współpracy z UFC i sportowcami zrzeszonymi w ramach tej federacji, w tym z tymi, którzy są już związani z marką Reebok – mistrzem wagi półśredniej UFC, Johnym Hendricksem oraz mistrzem wagi lekkiej UFC, Anthonym Pettisem. Dodatkowo, sportowcy z UFC będą pomagać marce Reebok w rozwijaniu nowych kolekcji ubrań dedykowanych sportom walki.

MMA to nie tylko jedna z najszybciej rozwijających się dyscyplin sportowych na świecie, ale także jedna z najbardziej wymagających, biorąc pod uwagę trening oraz całościowy poziom wymaganej sprawności fizycznej i umysłowej. Nigdzie nie jest to tak widoczne jak w oktagonie UFC - powiedział O’Toole. - To partnerstwo nie tylko umocni markę Reebok na pozycji lidera w obszarze fitnessu, ale także pozwoli nam dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców, aby marka stała się pierwszym wyborem dla ponad 35 milionów konsumentów na całym świcie, którzy uprawiają takie dyscypliny jak boks, kickboxing czy MMA.

Partnerstwo na rzecz wspierania Fight for Peace:
W tygodniu poprzedzającym podpisanie umowy z UFC, podczas Fight for Peace Academy w Londynie, Reebok ogłosił swoje długoterminowe zaangażowanie na rzecz tej organizacji założonej w 2000 roku przez Luke’a Dowdney’a – byłego amatorskiego boksera oraz brytyjskiego uniwersyteckiego mistrza wagi lekko-półśredniej, jak również nabywcy LUTA Sportswear, marki z obszaru boksu i MMA, stworzonej w celu wspierania misji Fight for Peace.

Nasze partnerstwo z marką Reebok jest niezwykle ekscytujące dla organizacji Fight for Peace oraz jej przyszłości. Reebok dzięki długoterminowemu partnerstwu z UFC zwiększy zasięg naszej współpracy - powiedział Dowdney. - Reebok i Fight for Peace wierzą w moc fitnessu – w tym przede wszystkim w siłę sportów walki – oraz jego wpływ na życie młodych ludzi, zwłaszcza pochodzących z obszarów dotkniętych przestępczością i przemocą. Ogłoszenie współpracy pomiędzy marką Reebok a UFC pomoże rozszerzyć międzynarodową świadomość misji Fight for Peace, pozwalając docierać do jeszcze większej liczby młodych osób na całym świecie.

fot. Reebok
mmabiznes.pl

0 komentarzy